Kampanie i akcje edukacyjne przedsiębiorstw z całej Polski

Edukacja w szkołach podstawowych

„AQUA” S.A. Bielsko-Biała

od marca 2022 do czerwca 2022

AQUA S.A. prowadzi zajęcia edukacyjne w klasach 1-5 szkoły podstawowej oraz w starszych grupach przedszkolnych (zerówka). Zajęcia polegają na przeprowadzeniu lekcji edukacyjnych przez pracownika AQUA S.A. Podczas zajęć wspólnie z dziećmi omawiane są zagadnienia: 

  • Skąd się bierze woda w kranie? Jak to jest, że woda płynie w kranie? 
  • Jak ważna jest woda dla człowieka i przyrody? Bez wody nie ma życia – ale dlaczego? 
  • Ile wody należy pić w ciągu dnia i dlaczego? Co dzieje się z naszym organizmem, gdy mało pijemy, omawiamy skutki. 
  • Na czym polega uzdatnianie wody oraz oczyszczanie ścieków? Wodę można pić prosto z kranu, ale należy pamiętać o kilku kwestiach – omówienie. 
  • W jaki sposób woda krąży w przyrodzie? Omówienie obiegu wody. 
  • Czego nie wrzucać do kanalizacji i dlaczego? Kampania wspólna ze SWWŚ. 
  • Jak rozważnie korzystać za źródeł wody – wspólnie z dziećmi szukamy sposobów aby nie marnować wody, przede wszystkim jak należy ją szanować. 

Spółka dysponuje materiałami edukacyjnymi, są to m.in.: filmy edukacyjne, prezentacje interaktywne, książeczki Odkrycia Detektywa Kropelki, w których Detektyw Kropelka  (postać stworzona specjalnie do celów edukacyjnych) w przyjazny i zrozumiały dla dzieci sposób przybliża ważne kwestie związane z wodą. 

AQUA S.A. promuje i wykorzystuje podczas zajęć z najmłodszymi spektakl edukacyjny – „Niezwykła przygoda psa Kropelki” – kampania wspólna ze Stowarzyszeniem Wodociągowców Województwa Śląskiego, mająca na celu uświadamiać, czego nie wrzucać do kanalizacji i dlaczego. 

Od marca 2022 roku przeprowadzono lekcje edukacyjne łącznie w 72 klasach szkół podstawowych oraz w starszych grupach przedszkolnych (zerówki). Program dostosowany jest do każdej grupy wiekowej. 

https://www.aqua.com.pl/edukacja

Woda Bydgoska

Miejskie Wodociągi i Kanalizacja w Bydgoszczy Sp. z o. o.

od 2012 roku

Woda Bydgoska to kampania informacyjno-edukacyjna, w której przekazywana była wiedza na temat naszej wody, jej jakości i walorów. Prowadzone są zajęcia w szkołach, wspólnie z TVP (oddział Bydgoszcz) realizowany jest program telewizyjny „Woda Bydgoska”, a za pośrednictwem telewizji internetowej nadawany programy takie jak „Rozmowy przy wodzie o wodzie” czy „Pięć faktów o bydgoskiej H2O”. Kampania ma swój profil na FB, wykorzystywane są zarówno media tradycyjne i nowoczesne, by docierać do jak najszerszej publiczności i zachęcać do picia wody prosto z kranu. 

Ogromnym powodzeniem cieszy się coroczna letnia akcja promocji „Wody Bydgoskiej”. W centrum miasta wystawiane są saturatory, z których rozdawane są kubeczki zimnej, czystej, zdrowej wody. Ale „Woda Bydgoska” to więcej, niż woda – to też wszystkie działania na rzecz zdrowia, sportu, kultury, środowiska i lokalnej społeczności – to też społeczna odpowiedzialność biznesu. 

Jak pokazują ostatnie badania satysfakcji klientów, ok. 82,6% badanych stwierdziło, że zna i ceni markę „Woda Bydgoska”.

https://www.facebook.com/wodabydgoska

Deszcz to Zysk

Miejskie Wodociągi i Kanalizacja w Bydgoszczy Sp. z o. o.

od 2017 roku

Deszcz To Zysk to kampania edukacyjno-informacyjna, mająca włączyć mieszkańców w retencjonowanie wód opadowych i roztopowych, oraz uświadomić im zagrożenia związane ze zmianami klimatu. W ramach kampanii prowadzimy profil na FB, realizujemy programy informacyjne w telewizji publicznej i internetowej (np. cykl „Ale co? Deszczowe H2O”). Aby ułatwić mieszkańcom mądre gospodarowanie wodami opadowymi, przygotowaliśmy bezpłatny poradnik – „katalog zielono-niebieskiej infrastruktury”, przedstawiający (w prosty, ikonograficzny sposób) różne sposoby zagospodarowywania wód opadowych na swoim terenie. 

Dla partnerów z branży organizujemy konferencje z cyklu „Bydgoska Retencja +2050”, podczas której dzielimy się naszym doświadczeniem. Wydaliśmy pokonferencyjną publikację „Bydgoskie standardy wód opadowych”, która stanowi kompendium specjalistycznej wiedzy.

https://www.facebook.com/deszcztozysk

Miodowa Dąbrowa – edukacyjna ścieżka Dąbrowskich Wodociągów

Dąbrowskie Wodociągi Sp.z o.o.

nieograniczony

Projekt powstał z myślą o ochronie pszczół oraz z chęci edukacji o tych pożytecznych owadach. Głównym celem przedsięwzięcia jest uświadamianie mieszkańcom kluczowej roli pszczół
w środowisku przyrodniczym. Powstała ścieżka edukacyjna oferuje szereg atrakcji dla zwiedzających. Wśród nich znajdują się: tablice edukacyjne, ul pokazowy, domek dla owadów, fotościanka oraz stół
z pszczelimi warcabami. Główną atrakcję stanowi duży model pszczoły wraz z ławeczkami w kształcie plastrów miodu. Bezpośrednio w sąsiedztwie ścieżki edukacyjnej powstała pasieka. Warto zaznaczyć, że projekt cieszy się dużym zainteresowaniem wśród okolicznych mieszkańców, zwłaszcza tych najmłodszych. 

https://dabrowskie-wodociagi.pl/z-mysla-o-pszczolach-powstanie-miodowa-dabrowa/

Strażnik Czystej Wody

Dąbrowskie Wodociągi Sp.z o.o.

nieograniczony

W 2015 roku Dąbrowskie Wodociągi rozpoczęły edukacyjny projekt ekologiczny pn.: „Strażnik Czystej Wody”. W trakcie organizowanych warsztatów uczniowie dowiadują się, skąd bierze się woda w kranie, a także śledzą zmagania Maga z Władcą Ścieków. Wspólnie z pracownikami oczyszczalni najmłodsi dokonują magicznej przemiany ścieków w czystą wodę, gaz, energię elektryczną i ciepło. Zamiast lekcji w szkole – nietypowe zajęcia w Dąbrowskich Wodociągach – tak spędzają czas uczniowie dąbrowskich podstawówek. Uczestnicy projektu rozpoczynają dzień od zajęć przy multimedialnej makiecie – jedynej takiej w Polsce. Natomiast na zakończenie zajęć biorą udział w interaktywnym quizie. 

https://dabrowskie-wodociagi.pl/zrownowazony-rozwoj/

Saturator z wodą dla mieszkańców Dąbrowy Górniczej

Dąbrowskie Wodociągi Sp.z o.o.

okres letni

Dąbrowskie Wodociągi sp. z o.o. wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców naszego miasta, chętnie udostępniają saturator z wodą pitną. Podczas licznych imprez, odbywających się w sezonie letnim na terenie Dąbrowy Górniczej, mieszkańcy mogą nieodpłatnie korzystać z saturatora. Jest to szczególnie ważne, biorąc pod uwagę wysokie temperatury panujące latem. 


Pij wodę z kranu

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Głogowie

Czas trwania kampanii jest ciągły, a w każdym roku pojawiają się jej nowe odsłony

Kampania „Pij wodę z kranu” ma na celu przedstawienie mieszkańcom Głogowa oraz okolic, korzyści płynących z picia kranówki. Ukazujemy trzy najważniejsze aspekty przemawiające za piciem głogowskiej wody z kranu: zdrowie (nasza woda zawiera drogocenny dla organizmu magnez i wapń), ekonomia (kranówka jest tańsza od wody butelkowanej), ekologia (pijąc wodę z kranu i rezygnując z wody butelkowanej, nie gromadzimy dużej ilości plastiku w swoich śmieciach). Akcja promocyjna skierowana jest do różnych grup odbiorców – zarówno dzieci, jak i dorosłych. Do picia wody z kranu namawiamy podczas naszego pikniku z okazji Dnia Dziecka, ale także prowadząc lekcje edukacyjne w przedszkolach i szkołach. Przeprowadzamy także szereg działań promocyjnych za pomocą social mediów. Stworzony został między innymi cykl klipów promocyjnych, w których udział wzięły osoby związane z miastem: Prezydent Głogowa, piłkarze Chrobrego Głogów, siatkarze SPS Chrobry Głogów. 

https://www.youtube.com/watch?v=rvzqhUM-yxs

Toaleta to nie śmietnik

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Głogowie

Czas trwania kampanii jest ciągły, a w każdym roku pojawiają się jej nowe odsłony

Kampania „Toaleta to nie śmietnik” ma na celu uświadomienie naszym odbiorcom, że wrzucanie śmieci do toalety może wiązać się ze sporymi utrudnieniami związanymi z oczyszczaniem śmieci. W cyklicznych postach w social mediach oraz w artykułach w mediach tradycyjnych pojawiają się informację dotyczące czego nie należy wrzucać do toalety i jakie konsekwencje to za sobą niesie. Akcja edukacyjna prowadzona jest także wśród najmłodszych (dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym). Podczas lekcji o ściekach, poruszane jest także zagadnienie „Toaleta to nie śmietnik” oraz przeprowadzone jest mini doświadczenie pokazujące jak śmieci w toalecie mogą zatkać odpływy.


Zajęcia edukacyjne dla dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym. Lekcje „Skąd się bierze woda w kranie” oraz „Proces oczyszczania ścieków z zagadnieniem toaleta to nie śmietnik”

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Głogowie

Lekcje „Skąd się bierze woda w kranie” prowadzone są od 2015 roku, natomiast lekcja dotycząca oczyszczania ścieków została wprowadzona w 2021 roku. 

Zajęcia edukacyjne są skierowane dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz szkolnym. Prowadzone są na terenie placówki. Każda lekcja podzielona jest na trzy części. Najpierw dzieci poznają czym zajmuje się Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Głogowie oraz zadają szereg pytań. Następnie puszczany jest filmik, w którym narratorem jest nasza maskotka – ośmiorniczka. W końcowym etapie przeprowadzane jest doświadczenie związane z danym zagadnieniem. W sumie przez wszystkie lata w naszych zajęciach edukacyjnych wzięło udział prawie pięć tysięcy dzieci. 

https://www.youtube.com/watch?v=2C4b4EhDiPQ

Festiwal Otwarte Ogrody

Hydrosfera Józefów Sp.z o.o.

Odbywa się co roku na przełomie maja i czerwca, trwa 3 dni

W ramach festiwalu Hydrosfera Józefów otwiera się dla mieszkańców. Można zwiedzać Oczyszczalnię Ścieków lub Stację Uzdatniania Wody. W tym roku zaprosiliśmy mieszkańców na teren oczyszczalni.  Przedstawiliśmy wirtualną wycieczkę po niedostępnych miejscach oczyszczalni, a na koniec spacer ścieżką edukacyjną na terenie OŚ i ciekawostki techniczne.

https://hydrosfera-jozefow.pl/festiwal-otwarte-ogrody-2022/

Ścieżka Edukacyjna GIGABLOK

Katowickie Wodociągi S.A.

od 2011 roku do nadal (bezterminowo)

Ścieżka edukacyjna Oczyszczalni Ścieków GIGABLOK znajduje się na ternie największej katowickie oczyszczalni ścieków GIGABLOK. Powstała przy współudziale Katowickich Wodociągów S.A. i Urzędu Miejskiego w Katowicach. 

Ścieżka przeznaczona jest do zwiedzania zarówno przez dorosłych jak i dzieci. Została przygotowana z myślą o tym, aby korzystający z niej mogli wzbogacić swoją wiedzę na temat ochrony środowiska, a w szczególności ochrony wody. Zwiedzający dowiaduj się jak nasze codzienne życie wpływa na środowisko naturalne, a także na czym polega oczyszczanie ścieków w nowoczesnej oczyszczalni. Dla każdej z grup opracowany jest indywidualny program zwiedzania. Na terenie samej Oczyszczalni Ścieków Gigablok wyznaczono półtora kilometrową trasę zwiedzania obiektów. Przy każdym z nich umieszczono tablicę zawierającą krótki opis kolejnych etapów oczyszczania ścieków oraz biorących w nich udział urządzeń. Zwiedzanie średnio zajmuje 1-1,5 godziny.

Elementem ścieżki są także krótkometrażowe filmy fabularne edukacyjne. Zwiedzanie rozpoczyna się projekcja jednego z nich. Pierwszy zatytułowany „Giga” skierowany jest do najmłodszej widowni. Jego fabuła oparta została na autentycznej historii pieska wrzuconego przez do kanalizacji, a następnie uratowanego przez pracowników oczyszczalni. Film ten w 2011r. zdobył główną nagrodę – statuetkę Złotego Kopernika na Festiwalu Filmów dla edukacji EDUKINO w kategorii filmów dla dzieci ze szkół podstawowych. Drugi film „Marcin” opowiada o wycieczce rowerowej dwóch braci, trasą wody w przyrodzie od źródeł do oczyszczalni i z powrotem do rzeki. W ten oryginalny sposób pokazane zostały zasady obiegu wody w przyrodzie oraz znaczenie pracy oczyszczalni ścieków w tym procesie. Oba filmy wykorzystywane są także podczas warsztatów edukacyjnych prowadzonych przez pracowników Katowickich Wodociągów poza firmą.

Ścieżkę Edukacyjną GIGABLOK można zwiedzać w dni powszednie oraz w jedną sobotę miesiąca po wcześniejszej rezerwacji pod numerem telefonu 32 78 82 696 lub drogą mailową sciezka@wodociagi.katowice.pl

https://www.wodociagi.katowice.pl/sciezka-edukacyjna-gigablok/index

Kranówka katowicka. Szluknij sie z kokotka!

Katowickie Wodociągi S.A.

Od 2019 roku do nadal (bezterminowo)

Kranówka katowicka – szluknij sie z kokotka! to kampania przygotowana wspólnie przez Katowickie Wodociągi oraz Urząd Miasta Katowice. Jej celem jest propagowanie picia wody z kranu, a przy tym uświadamianie mieszkańcom, że woda w kranie jest dobrej jakości, jest stale monitorowana i przede wszystkim jest zdrowa. W ramach kampanii w Urzędzie i w wodociągach, w miejscach obsługi mieszkańców, zostały zmontowane poidełka podłączone do sieci. Rozrasta się też sieć poidełek w przestrzeni miejskiej. Dbają o nie Katowickie Wodociągi. Firma propaguje też picie wody z kranu podczas szeregu imprez odbywających się na trenie miasta. Zapewnia wodę z sieci na pikniki i przede wszystkich na imprezy sportowe, z których największą jest Silesia Marathon. Miasto zachęca natomiast lokale gastronomiczne do serwowania za darmo kranówki katowickiej i oznaczania się logo kampanii. Informacje o lokalach, które przyłączyły się do akcji można znaleźć na stronie https://katoobywatel.katowice.eu/
W 2022 roku kampania została rozszerzona o akację „Odkręć i napij się!” skierowaną do obywateli Ukrainy. Katowickie Wodociągi przygotowały ulotki i plakaty w języku polskim i ukraińskim, na których zostały zamieszczone podstawowe informacje jak w bezpieczny sposób pić wodę z kranu. Ulotki i plakaty pojawiły się w przygotowanych dla uchodźców z Ukrainy na terenie Katowic miejscach noclegowych oraz tych, w których najczęściej korzystają z wody.

https://wodociagi.katowice.pl/main/szluknij-sie-z-kokotka

Toaleta to nie śmietnik

Stowarzyszenia Wodociągowców Województwa Śląskiego

Od 2021 roku do nadal (bezterminowo)

Kampania „Toaleta to nie śmietnik” została opracowana przez Stowarzyszenie Wodociągowców Województwa Śląskiego dla członków Stowarzyszenia. Do korzystania z kampanii zostały zaproszone również stowarzyszenia wodociągowe w całej Polsce. Kampania jest objęta m.in. patronatem Izby Gospodarczej Wodociągi Polskie.
Celem kampanii jest edukowanie w zakresie prawidłowego korzystania z kanalizacji. Jej głównym elementem jest spektakl „Niezwykła przygoda psa Kropelki”, który trafił do kanalizacji. Pokazuje obraz tego co się w niej znajduje, a nie powinno do niej trafić. Przedstawienie może być wystawione w teatrze lub domu kultury. Zostało też zarejestrowane w formie video i wraz ze scenariuszem lekcji dla klas 1-3 szkół podstawowych i zerówki na temat działania systemu kanalizacyjnego, opracowanej przez metodyków z Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Katowicach, jest dostępne za darmo do pobrania ze strony www.taoletatoniesmietnik.pl W ramach kampanii powstały też dodatkowe elementy – kolorowanka i książeczka, które mogą być wykorzystywane podczas spektaklu, lekcji organizowanych wewnątrz firm wodociągowych lub warsztatów poza firmą.

https://toaletatoniesmietnik.pl/

„Lokal z dobrą wodą”

Wodociągi Chrzanowskie Sp. z o.o.

Akcja społeczna „Lokal z dobrą wodą” została zainaugurowana w listopadzie 2018 r. Akcja cały czas trwa – wszystkie restauracje, bary, pizzerie, hotele i hostele czy miejsca użyteczności publicznej z obszaru obsługiwanego przez spółkę Wodociągi Chrzanowskie mogą zgłaszać się do akcji.

Celem akcji jest przede wszystkim promocja chrzanowskiej wody, zachęcenie mieszkańców do picia wody prosto z kranu, promocja lokali gastronomicznych, hoteli, hosteli oraz miejsc użyteczności publicznej, które stawiają na ekologiczne i zdrowe rozwiązania.
W ramach akcji Klienci Partnerów akcji mogą otrzymać za darmo dowolną ilość kranówki. Za to Partnerzy poza otrzymaniem tytułu „Lokalu z dobrą wodą” i certyfikatuotrzymują m.in. możliwość wykonanie bezpłatnego badania próbek wody z lokalu w akredytowanym laboratorium Wodociągów Chrzanowskich, promocję lokalu jako partnera akcji na oficjalnym, prężnie działającym, fanpage’u Wodociągów Chrzanowskich, stronie internetowej oraz w planowanych publikacjach tematycznych. Zyskują także wizerunek miejsca przyjaznego klientom, proekologicznego i wpisującego się w europejskie trendy.

Podstrona akcji: https://wodociagi.chrzanowskie.pl/lokal-z-dobra-woda/

Galeria zdjęć (z możliwością ich pobrania): https://wodociagi.chrzanowskie.pl/galeria-lokali-z-dobra-woda/

Lista „Lokali z dobrą wodą”: https://wodociagi.chrzanowskie.pl/lokale-z-dobra-woda/


„Po co komu wodociągi (i kanalizacja)”

Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Eko Jabłonna Sp. z o.o.

2021-2025

Akcja pn. „Po co komu wodociągi (i kanalizacja)” to seria artykułów skierowanych do mieszkańców Gminy Jabłonna publikowanych w dwumiesięczniku „Wieści gminne”. Akcja została zapoczątkowana w grudniu 2021 r. i będzie kontynuowana do końca 2025 roku. Głównym celem jest:

przekazanie niezbędnych informacji z zakresu aktualnego stanu infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej,
wykazanie przedsięwzięć jakie przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne poczyni w najbliższej przyszłości, a które zostały ujęte w wieloletnim planie rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych.
zachęta do budowy przyłączy do sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej oraz rozbudowy sieci w drogach wewnętrznych poprzez uświadamianie mieszkańców o korzyściach jakie niesie ze sobą zbiorowy system zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków
przybliżanie aktualnych przepisów prawnych z zakresu gospodarki wodociągowo-kanalizacyjnej

Akcja/Kampania obejmie również coroczne przygotowanie stoiska informacyjnego podczas wrześniowego Święta Gminy Jabłonna. Na stoisku możliwe będzie uzyskanie informacji związanych z aktualnymi i przyszłymi inwestycjami z zakresu wodociągów i kanalizacji oraz złożenie wniosków o wydanie warunków technicznych przyłączenia nieruchomości do sieci.


Pijemy leszczyńską kranówkę

Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Lesznie

Spółka od zawsze promowała picie wody z kranu, ale od 2016 r. było to objęte kampanią i trwa do chwili obecnej.

Celem tej kampanii jest promowanie picia wody z kranu. Działania z tym związane polegają na kształtowaniu świadomości w zakresie racjonalnego korzystania z zasobów wodnych, a także na zachęcaniu do zachowań proekologicznych – czyli picia wody z kranu i stosowania pojemników wielokrotnego użytku. Wszystko swój początek miało podczas Dni Leszna w 2016 r. Odbyła się degustacja kranówki, prezentacja zdrojów wodnych i poidełek. Wśród mieszkańców aglomeracji leszczyńskiej przeprowadzono ankietę, zorganizowano konferencje prasową, a także konkurs ekologiczny dla szkół „Chronimy wodę, dbamy o środowisko, pijemy leszczyńską kranówkę„. Na skutek realizacji tegoż przedsięwzięcia  dofinansowanego ze WFOŚiGW w Poznaniu główne nagrody w postaci poidełek trafiły do sześciu szkół aglomeracji leszczyńskiej. Również
w przestrzeni miasta umieszczone zostały zdroje wodne (na chwile obecną 6 szt.). Poprzez tę inicjatywę pragniemy promować kulturę picia wody oraz zachęcić dzieci i młodzież do picia kranówki, która pod czujnym okiem naszego Laboratorium jest bezpieczna, zdrowa, smaczna,
a także proekologiczna.

https://www.wodociagileszczynskie.pl/Pijemy-leszczynska-kranowke.html

„Śmieć zatyka sieć!”

Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Lesznie

Początkiem rozpoczęcia kampanii była druga połowa 2016 r. i trwa do chwili obecnej.

Celem jest uświadomienie użytkownikom kanalizacji, jak istotny wpływ mają oni sami na prawidłowe funkcjonowanie systemu odprowadzania i oczyszczania, oraz zachęcenie do dbałości o to co trafia do toalet i wpustów deszczowych. Podczas realizacji kampanii szczególnie uczulamy mieszkańców na problemy prawidłowego działania naszej infrastruktury. Głównym zadaniem kampanii było i jest: edukacja społeczeństwa aglomeracji leszczyńskiej w ramach której, każde gospodarstwo domowe oraz  Spółdzielnie Mieszkaniowe otrzymały ulotki informacyjne stanowiące instrukcję prawidłowego korzystania z sieci kanalizacyjnej. W trybie ciągłym prowadzimy kampanie podczas warsztatów z dziećmi i młodzieżą, na imprezach wśród społeczności lokalnej i regionalnej, na wydarzeniach miejskich, a także w mediach społecznościowych, stronie internetowej Spółki oraz prasie lokalnej.

https://www.wodociagileszczynskie.pl/Smiec-zatyka-siec_.html

„Czysta woda prosto z rur”

Sądeckie Wodociągi Sp. z o.o.

Rok 2015

Kampania zachęcała do przyłączania się do sieci Sądeckich Wodociągów po zakończonej kilkuletniej inwestycji wod.-kan. Zespół Lachersi pięknie wyśpiewał: „Doliną płynie życie, z Dunajcem rwie do Sącza. Napijmy się na zdrowie tej wody, co nas łączy”. Zdjęcia zostały zrobione w Zakładzie Uzdatniania Wody w Starym Sączu, który został zmodernizowany ze środków unijnych. Kampania ruszyła w Światowym Dniu Wody. Była kontynuowana do końca 2015 r. Członkowie zespołu otworzyli pierwszy zdrój wody pitnej w Nowym Sączu, koncertowali z utworem napisanym dla Sądeckich Wodociągów i udzielili wielu wywiadów na temat sądeckiej kranówki. Warto dodać, że pięć lat po współpracy z Sądeckimi Wodociągami Lachersi wystąpili w Opolu, a wokalista zespołu Tomasz Jarosz został zwycięzcą „Szansy na sukces”.

https://www.youtube.com/watch?v=urfDfbl_T-4

Przedsięwzięcia z mistrzyniami Polski i Europy w kickboxingu, oraz Klubem Aktywnych Mam.

Sądeckie Wodociągi Sp. z o.o.

W każdej z kampanii mieszkańcy regionu poznawali inny obiekt Sądeckich Wodociągów. Akcjom towarzyszyły konferencje i wywiady oraz film promocyjny z udziałem partnerów Sądeckich Wodociągów.

https://swns.pl/44,201,Dzien_Dziecka_z_Sadeckimi_Wodociagami_i_Uczniowskim_Klubem_Sportowym_Evan_01_06_2016r_.htm

Za kampanię z Klubem Aktywnych Mam spółka została nagrodzona pierwszym miejscem w branżowym konkursie „Głośna woda”. Zdjęcia i film do nagrodzonej kampanii zrobione zostały przy malowniczym, górskim szlaku na Przehybę, tuż przy stacji uzdatniania wody. Obiekt znajduje się na wysokości 590 m n.p.m.

https://www.igwp.org.pl/kampania-spolki-sadeckie-wodociagi-i-klubu-aktywnych-mam/

Kampania dla seniorów

Sądeckie Wodociągi Sp. z o.o.

Cykl wykładów z udziałem lekarzy, sportowców, naukowców, ale także pracowników Sądeckich Wodociągów obalił mity na temat wody kranowej. Pozwolił upowszechnić pogląd o zaletach składników mineralnych wody, jej czystości pod kątem bakteriologicznym i utrwalić przekonanie, że woda jest nieodzownym elementem zdrowego trybu życia.

http://www.sutw.pl/index.php/440-04-06-2018-festiwal-biegowy-sadeckich-wodociagow-woda-zrodlem-sukcesu

https://dziennikpolski24.pl/janusz-adamek-prezes-sadeckich-wodociagow-nie-jestesmy-tylko-spolka-ktora-produkuje-wode-i-oczyszcza-scieki/ar/c3-13011564


Cykliczne akcje

Sądeckie Wodociągi Sp. z o.o.

Wśród cyklicznych akcji Sądeckich Wodociągów są: bezpłatne badania wody z przydomowych studni, pikniki edukacyjne, montaż zdrojów wody pitnej w szkołach, konkurs plastyczny. Spółka dba także o odbudowę środowiska naturalnego sadząc drzewa oraz rozwijając hodowlę pszczół.

https://swns.pl/Konkurs-plastyczny-rozstrzygniety–Jury-ocenilo-1562-prace

https://swns.pl/Lipy-brzozy-i-sosny–prezent-dla-Ziemi-w-dniu-jej-swieta


Konkurs plastyczno – fotograficzny dla uczniów szkół podstawowych miasta Nowy Targ „KRAINA LODU, RZEK I ŹRÓDEŁEK – WODA W MOJEJ OKOLICY” „GÓRY, WODA i NATURA W MOIM MIEŚCIE”

Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Nowym Targu Sp. z o.o.

Sukcesywnie od 5 lat w okresie jesienno – zimowym
Rozbudzanie świadomości i zainteresowań u dzieci zagadnieniami kultury ekologicznej, co pozwoli na poznawanie, przewidywanie wyników i skutków procesów zachodzących w środowisku naturalnym.
Propagowanie wiedzy z zakresu ochrony środowiska i kształtowanie postaw i świadomości środowiskowej wśród dzieci i  młodzieży szkół.
Rozwijanie umiejętności obserwacji przyrody, a w szczególności środowiska wodnego.
Rozbudzenie i szerzenie świadomości oddziaływania człowieka i przemysłu na środowisko naturalne.
Przekazanie podstawowej informacji o roli firm wodociągowych w społeczeństwie.

Zwycięskie prace publikowane w kalendarzu na kolejny rok.

Link do ostatniej kampanii:

https://mzwik.nowytarg.pl/konkurs-plastyczno-fotograficzny-kalendarz-2022/

Link do zdjęć z rozdania nagród i kalendarzy:

https://mzwik.nowytarg.pl/mali-artysci-nagrodzeni-kalendarz-2022/

https://podhale24.pl/rozmaitosci/artykul/67529/Konkursy_rozstrzygniete_MZWiK_ma_piekne_kalendarze_zdjecia.html   (bogata galeria zdjęć pod artykułem)

Zarząd prowadził również kampanię edukacyjną w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych Miasta Nowy Targ. Lekcje dotyczyły roli wody i ścieków w przyrodzie oraz funkcjo pełnionych przez infrastrukturę techniczną wodociągową i kanalizacyjną. Na przełomie lat 2021/2022 udało się przeprowadzić lekcje we wszystkich klasach Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego, przeprowadzono 8 lekcji.


"Pij wodę z kranu"

Przedsiębiorstwo Komunalne Ogrodzieniec Sp. z o.o.

od 15.11.2021r. do 10.12.2021r.

Przedsiębiorstwo Komunalne Ogrodzieniec Sp. z o.o. w ramach kampanii edukacyjnej przeprowadziło konkurs pod nazwą ,, Pij wodę z kranu”. Konkurs był adresowany do dzieci z terenu Gminy Ogrodzieniec. Każdy uczestnik konkursu wykonał plakat, którego tematyka miała przedstawiać promowanie hasła ,,Pij wodę z kranu”. Praca miała wskazywać walory zdrowotne oraz proekologiczne wynikające z używania wody wodociągowej zamiast wody z butelek plastikowych kupowanych w sklepach.

https://www.pkogrodzieniec.pl/kategorie/konkurs

Akcja Promocyjna PICIA WODY PROSTO Z KRANU

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Oświęcimiu Sp. z o.o. w Oświęcimiu

od 2019 roku

W 2019 roku rozpoczęliśmy promocję Picia Wody Prosto z Kranu. W jego ramach przeprowadziliśmy m. in. konkurs na hasło promocyjne oraz konkurs plastyczny dla dzieci szkół podstawowych oraz przedszkolaków. Zamontowaliśmy zdroje wody pitnej na ulicach Oświęcimia oraz poidełka w szkołach podstawowych w Mieście i Gminie Oświęcim. W ubiegłym roku zorganizowaliśmy Dzień Otwarty Wodociągów zapoznając odwiedzających ze specyfiką pracy naszego zakładu. Promujemy naszą wodę biorąc udział w lokalnych wydarzeniach zachęcając wszystkich do gaszenia pragnienia naszą Kranówką. Odwiedzić nas można przez cały rok ponieważ od kilku lat oprowadzamy po naszym przedsiębiorstwie zorganizowane grupy (przede wszystkim uczniów i studentów) przedstawiając naszą pracę i metody produkcji wody pitnej.

https://www.pijwode.pwik.oswiecim.pl

"WODA KRANÓWKA ZDROWA STYLÓWKA"

Aquanet S.A. Poznań

Aquanet od wielu lat prowadzi działania zachęcające mieszkańców do picia wody z kranu. Mimo zmian postaw społecznych, nadal wiele osób nie wie, że można pić naszą „ kranówkę”. My wyjaśniamy, że jest inaczej. Każdego roku podkreślamy inne zalety i pozytywne skutki picia wody z kranu. Było to między innymi zachęcanie do rezygnacji z plastiku, oszczędzanie wody i racjonalne nią gospodarowanie, czy rola wody dla poprawy naszego zdrowia. Tegoroczna kampania , pt. „WODA KRANÓWKA ZDROWA STYLÓWKA” promująca picie „kranówki” jest nastawiona na najmłodszych. Stąd nawiązanie do prowadzonej przez firmą Akcji Edukacyjnej Plusk.  Rozpoczęła się w czerwcu i potrwa do października br. Zasada jest nieodmiennie ta sama, a mianowicie uświadomienie nieprzekonanych i utwierdzenie przekonanych, że woda z kranu jest dobra, smaczna i warto ją pić. Efekt naszych prac potwierdzają systematycznie prowadzone badania, które pokazują tendencję wzrostową picia wody z kranu. Na naszej stronie można znaleźć informacje na temat naszej tegorocznej kampanii, które są uzupełniane o nowe ciekawe tematy, związane z wodą. Prowadzimy również liczne działania w social mediach, zarówno na naszym facebooku i Instagramie, ale i na portalach: epoznan, czy WTK. Wyprodukowaliśmy spoty radiowe, których można posłuchać w radiu Eska. Mamy nadzieję, że w ten sposób chociaż w minimalnym stopniu przyczyniamy się do zmiany sposobu myślenia nt. picia wody bezpośrednio z kranu.

Wierzymy, że jeżeli nawet zaledwie kilka osób kampania pt. „WODA KRANÓWKA ZDROWA STYLÓWKA” zachęci do zmiany swojego podejścia w tym zakresie to nasze działania mają realny sens.

https://www.aquanet.pl/pij-z-kranu/

Kampania o bezpieczeństwie „Studzienka to nie plac zabaw!”

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Wodzisławie Śląskim

od czerwca 2022r.

W związku ze zbliżającymi się tegorocznymi wakacjami Przedsiębiorstwo Wodociągów
i Kanalizacji Sp. o.o. w Wodzisławiu Śląskim pragnie zwrócić uwagę na bezpieczeństwo dzieci
i młodzieży podczas zabaw na świeżym powietrzu. Mając świadomość zagrożeń jakie może stwarzać kanalizacyjna infrastruktura podziemna, powstał film informacyjny
pn.: ”Studzienka to nie plac zabaw!”. Ma on uświadomić młodym ludziom jakie niebezpieczeństwa mogą kryć się pod włazami oraz jak należy się zachować w przypadku zauważenia źle zabezpieczonej studni. Pracownicy naszego Przedsiębiorstwa przygotowali materiał filmowy. Pisma wraz z linkiem do filmu zostały przekazane do szkół i przedszkoli
z prośbą o przeprowadzenie pogadanek nauczycieli z dziećmi nt. bezpiecznego zachowania
w miejscach, gdzie znajdują się studnie kanalizacyjne oraz wpusty deszczowe.

Film jest dostępny na naszej stronie internetowej

https://www.pwik-wodzislaw.pl/informacja-promocja/kampania-o-bezpieczenstwie


Konkurs dla przedszkoli pn. „Oszczędzam wodę, przyrodzie nie szkodzę!”

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Wodzisławie Śląskim

08.02-12.05.2022r.

W lutym PWiK ogłosiło konkurs dla przedszkoli z okazji Światowego Dnia Wody pn. „Oszczędzam wodę przyrodzie nie szkodzę!” Konkurs kierowany był do opiekunów grup przedszkolnych przedszkoli publicznych i niepublicznych położonych na terenie powiatu wodzisławskiego. Pracę konkursową miał stanowić nagrany i zmontowany samodzielnie materiał Filmowy przedstawiający zachowania proekologiczne, sposób dbania o środowisko naturalne, oszczędzanie wody, dbanie o kanalizację sanitarną.

https://www.pwik-wodzislaw.pl/informacja-promocja/konkurs-dla-przedszkoli

Akcja z e-FAKTURAMI „Za papierowe faktury już dziękuję, ja lasów nie marnuję!”

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Wodzisławie Śląskim

od marca 2022r. do grudnia 2022r.

Kampania organizowana wspólnie z Gminami, które tworzą Międzygminny Związek Wodociągów i Kanalizacji w Wodzisławiu Śląskim. Zaangażowane Gminy to Wodzisław Śląski, Radlin, Rydułtowy, Gorzyce, Godów, Marklowice, Mszana. Świadomi konieczności poszanowania środowiska propagujemy zamianę papierowych faktur na rzecz dokumentów elektronicznych, a oszczędności przeznaczymy na zakup sadzonek – 100 odbiorców w danej gminie korzystających z e-FAKTURY to jedno zasadzone drzewo, ufundowane przez PWiK.
E-FAKTURY to korzyści zarówno dla indywidualnych odbiorców jak i całej społeczności – każdy kolejny mieszkaniec rezygnujący z papierowej faktury przekłada się na liczbę posadzonych w przyszłości drzew i przyczynia się do odbudowy lokalnego środowiska naturalnego. Kampania ma charakter cykliczny. Pierwsze rozdanie nastąpiło w kwietniu br.
Rozdaliśmy ponad 50 sadzonek w 7 Gminach.  Kolejne rozdanie planujemy jeszcze w tym roku. Im więcej mieszkańców przejdzie na e-FAKTURĘ tym więcej drzew pojawi się w danej Gminie.  

https://www.pwik-wodzislaw.pl/komunikaty/akcja-promocyjna-e-faktura

Oszczędzaj wodę! Dbaj o kanalizację

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Wodzisławie Śląskim

Koniec roku 2021r.

Kampania edukacyjna skierowana do placówek przedszkolnych oraz szkolnych z terenu Gmin należących do działalności MZWiK Sp. z o.o. w Wodzisławiu Śląskim. W ramach kampanii m.in. do oddziałów klas I-III oraz „zerówek” zostały przekazane kalendarze na 2022 r.  pt. „Oszczędzaj wodę! Dbaj o kanalizację”. Bohaterem kalendarza jest mrówka, która na kolorowych ilustracjach przekazuje najmłodszym dzieciom zasady ekologii.

Mrówka udziela porad nt. oszczędzania wody w codziennych rutynowych czynnościach oraz radzi, jak dbać o kanalizację sanitarną by nie ponosić dodatkowych kosztów z tytułu opłat za odprowadzanie ścieków oraz nie dopuścić do niebezpiecznych zatorów i nadmiernego namnażania gryzoni.

Cała prowadzona akcja stanowiła nawiązanie do kampanii „Toaleta to nie śmietnik” organizowanej przez Stowarzyszenie Wodociągowców Województwa Śląskiego. W celu kompleksowego przygotowania się do tematu zachęcaliśmy nauczycieli prowadzących do pobrania scenariusza lekcji ze strony https://toaletatoniesmietnik.pl/scenariusz-lekcji/jak również filmu „Niezwykła przygoda psa Kropelki”, mającego charakter edukacyjnego spektaklu teatralnego, (scenariusz spektaklu zainspirowany prawdziwym zdarzeniem) opowiadającego historię szczeniaka, który przez działanie człowieka trafia do kanalizacji. Film do pobrania: https://toaletatoniesmietnik.pl/film/

https://www.pwik-wodzislaw.pl/informacja-promocja/kampania-edukacyjna


OD PRZEDSZKOLAKA DO SENIORA

Wodociągi Miasta Krakowa

Wodociągi Miasta Krakowa oprócz swojej podstawowej działalności, od lat prowadzą  działania edukacyjne dla różnych grup wiekowych. Szeroki wachlarz programów edukacyjnych, począwszy od przedszkolaków, poprzez edukację dla całej rodziny, kończąc na seniorach, jest dostępny bezpłatnie.

Akademia Kropelki to ciekawa przygoda z ważnymi tematami. Warsztaty uczą samodzielnego  myślenia, wyciągania wniosków i pozwalają dzieciom w interesujący i niebanalny sposób, zmierzyć się z tematyką obiegu wody w przyrodzie i naszym codziennym życiu. Dzieci aktywnie uczestniczą w zajęciach, rozwiązują zadania i krzyżówki. Zajęcia prowadzone są przez edukatorów posiadających kwalifikacje pedagogiczne i animatorskie.

Więcej: www.akademiakropelki.krakow.pl

Wędrówki Kropelki to interaktywne przedstawienie dla przedszkolaków. Dziadek Tadek i zwariowany wnuczek Olek, w których wcielają się profesjonalni aktorzy, angażują dzieci od samego początku. Przebrane w stroje „kropelek wody”, jako rwąca rzeczka „płyną” przez imitację plątaniny rur. Forma zabawy, muzyka na żywo, która towarzyszy przedstawieniu, wierszyki i piosenki oraz specjalnie zaprojektowana scenografia, pozwalają maluchom przyswoić ważne informacje z zakresu ochrony środowiska oraz tego jak racjonalne korzystać z wody, i dbać o jej naturalne zasoby.

Więcej: www.wedrowkikropelki.pl

 

Wyprawa Batyskafem. Misja Skratek to objazdowy teatr lalkowy z przesłaniem ekologicznym dla przedszkolaków. „Pamiętaj bąbelku miejsce tych rzeczy nie jest w kibelku!” to hasło przewodnie spektaklu. Barwna opowieść o niezwykłym smoku Skratku, który przez brak odpowiedzialności ludzi wrzucających śmieci do kanalizacji utknął w krakowskich kanałach, uczy maluchy, jak dbać o naszą planetę i postępować ekologicznie.

Więcej: www.wodociagi.krakow.pl

Na tropie kranowianki to ścieżka edukacyjna na terenie Zakładu Uzdatniania Wody Rudawa dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych. Autorski program poświęcony tematyce procesów oczyszczania wody ma charakter detektywistycznej gry terenowej, z licznymi zagadkami, krzyżówkami i tajemnicami, które należy odkryć. Tu o nudzie należy zapomnieć! Uczestnicy od pierwszej chwili są mocno pochłonięci  kolejnymi  ciekawymi zagadkami, które prowadzą ich do celu sejfu, w którym znajduje się rozwiązanie!

Więcej: www.prostozkranu.krakow.pl

To się w ścieku nie mieści! to propozycja dla młodzieży – uczniów ostatnich klas szkół podstawowych i liceum. Warsztaty prowadzone są na terenie nowoczesnej, krakowskiej oczyszczalni ścieków Płaszów. Niekonwencjonalna formuła zakłada rywalizację w zespołach,polegającą na zbieraniu punktów podczas spaceru po oczyszczalni. Oczyszczanie rur,  prowadzenie doświadczeń i wyciąganie wniosków, to tylko niektóre z wyzwań dlauczestników zajęć. Możliwość zobaczenia na własne oczy poszczególnych etapówoczyszczania ścieków z pewnością daje do myślenia i uświadamia wpływ człowieka na środowisko.

Więcej: www.tosiewsciekuniemiesci.krakow.pl

Rejsy edukacyjne po Zbiorniku Dobczyckim to wspólne przedsięwzięcie Wodociągów Miasta Krakowa i Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Krakowie, które zostało zrealizowane przy współpracy Gminy i Miasta Dobczyce. Rejs edukacyjny to przygoda dla całej rodziny i solidna porcja wiedzy o podstawowym rezerwuarze wody dla Krakowa, jego historii oraz ważnej funkcji jaką pełni.

Więcej: www.wodociagi.krakow.pl/edukacja-ekologiczna/rejsy-edukacyjne-po-zbiorniku-dobczyckim.html

W ramach edukacji ekologicznej Wodociągi Miasta Krakowa przygotowały książeczki edukacyjne dedykowane poszczególnym programom, fabularną opowieść „Wyprawa Batyskafem. Misja w Rurogrodzie, na podstawie której powstało 10 odcinkowe słuchowisko „Wyprawa Bartskafem. Misja w Rurogrodzie, udostępniają dwa filmy edukacyjne „Bajka o krakowskiej wodzie z kranu” i „Bajka o oczyszczaniu krakowskich ścieków”.

Więcej: www.youtube.com/c/WodociągiMiastaKrakowa

 

Oprócz zajęć edukacyjnych Wodociągi Miasta Krakowa prowadzą kampanie edukacyjno-informacyjne skierowane do wszystkich mieszkańców Krakowa.  

W Krakowie dobra woda prosto z kranu to kampania, której celem jest zachęcenie wszystkich mieszkańców do picia wody kranowej – powszechnie dostępnej, bezpiecznej dzięki codziennej kontroli, bogatej w substancje mineralne takie jak: wapń, potas i sód – jako ekologicznej alternatywy dla napojów butelkowanych. Zachęca do zmiany codziennych nawyków, zwraca uwagę na problem ilości plastikowych opakowań wprowadzanych do środowiska i powstających przy ich produkcji śladach węglowym i wodnym.

W ramach kampanii Spółka informuje o realizowanych programach inwestycyjnych, które mają bezpośredni wpływ na wysoką jakość krakowskiej wody kranowej, uczestniczy w miejskich wydarzeniach serwując wodę z kranu.

Więcej: www.prostozkranu.krakow.pl

 

W Krakowie dobra woda prosto z kranu w Twojej szkole! (szpitalu, urzędzie)

W maju 2017 roku Wodociągi Miasta Krakowa ruszyły z przedsięwzięciem „W Krakowiedobra woda prosto z kranu w Twojej szkole!”, które rozszerzyło się następnie na „W Krakowie dobra woda prosto z kranu w Twoim szpitalu”,  „W Krakowie dobra woda prosto z kranu w Twoim urzędzie”. Do obecnej chwili w ramach tej kampanii zamontowano blisko 200 pitników w budynkach użyteczności publicznej.

Program zapewnia nieograniczony, ekologiczny, stały, higieniczny i bezpieczny dostęp do wody pitnej.

Więcej: www.wodociagi.krakow.pl/edukacja-ekologiczna/pitniki.html

W Krakowie pijemy kranowiankę!

Akcja skierowana do właścicieli krakowskich lokali gastronomicznych zarówno tych, którzy serwują już kranowiankę swoim gościom, jak i tych, którzy dopiero chcą rozpocząć jej podawanie. Celem akcji jest zachęcanie do picia kranowianki i propagowanie wiedzy o wpływie codziennych nawyków na środowisko.

Więcej: www.prostozkranu.krakow.pl/w-restauracji.html

Na zdrowie. Seniorze pij krowiankę!

Celem tej akcji społecznej jest zwrócenie uwagi na szczególną potrzebę regularnego picia wody wśród osób 60+, ponieważ bardziej niż osoby młodsze są one narażone na ryzyko odwodnienia organizmu.

Inauguracja kampanii przypadła na 1 października 2020 r. W tym dniu co roku obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Osób Starszych. W ramach kampanii powstały materiały informacyjne, odbywają się prelekcje, nawiązano współpracę z krakowskimi Klubami Seniorów, Centrami Aktywności Seniora, Forum Seniora.  

Więcej: www.prostozkranu.krakow.pl/dla-seniora.html

To się w ścieku nie mieści!

Kampania informacyjno-edukacyjna o wymiarze społecznym. Jej celem jest zwrócenie uwagi, że śmieci wrzucane do toalet, zlewów, odpływów, studzienek kanalizacyjnych są problemem globalnym. Zaśmiecanie kanalizacji pogarsza działanie oczyszczalni ścieków szkodząc mikroflorze w części biologicznej (a tym samym środowisku), powodujezatory – zatkanie toalety, tzw. wybicie studzienki kanalizacyjnej, poważne awarie sieci.

Treści kampanii skierowane są do wszystkich użytkowników kanalizacji.

Więcej: www.tosiewsciekuniemiesci.krakow.pl

#zatkałosie

Akcja opracowana w ramach kampanii To się w ścieku nie mieści! z myślą o zarządcach i administratorach budynków, którzy na co dzień borykają się ze skutkami nieodpowiedzialnego korzystania z kanalizacji.

Więcej: www.tosiewsciekuniemiesci.krakow.pl/zatkalosie.html

Akademia Dobrego Klimatu

W odpowiedzi na zmiany klimatyczne, Wodociągi Miasta Krakowa podjęły szeroko rozumiane działania edukacyjne, skierowane do osób pracujących z dziećmi. Autorskie propozycje scenariuszy lekcji dla różnych grup wiekowych opierają się na działaniach dla klimatu, zrównoważonym rozwoju, a także na innowacyjnym podejściu do edukacji. Działania mogą być realizowane jako cały scenariusz lub oddzielne zabawy i zadania. Celem programu jest przekazanie nauczycielom gotowego narzędzia do przeprowadzenia zajęć edukacji klimatycznej, kształtowanie postaw proekologicznych, zwrócenie uwagi na problemy klimatyczne, ekologiczne oraz szczególną współzależność człowieka i środowiska,wyrobienie poczucia odpowiedzialności za środowisko i siebie nawzajem.

Więcej: www.wodociagi.krakow.pl/edukacja-ekologiczna/akademia-dobrego-klimatu.html


Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji we Wrocławiu S.A.

#PijKranówkę www.pijkranowke.pl
#ZłapDeszcz – w dużej mierze realizowana przez Urząd Miejski Wrocławia, ale mieliśmy także swoje 3 grosze https://www.mpwik.wroc.pl/csr/akcje-spolecznosciowe-2/zlap-deszcz-informacje/
+ nasza duma: projekt edukacyjny Akademia Przyjaciół Wody, skierowany do wrocławskich przedszkolaków i uczniów pierwszych klas szkół podstawowych – gotowe konspekty zajęć i materiały edukacyjne dla nauczycieli: https://www.mpwik.wroc.pl/csr/edukacja/akademia-przyjaciol-wody/

„Gdzie jest moja kupa?”

Wodociągi Jaworzno Sp. z o.o. z

2012

Chociaż aplikacja już nie działa, uważamy, że należy o tej akcji powiedzieć głośno. Pokazała ona bowiem nowoczesne, odważne i nietuzinkowe podejście do promocji firm i usług wodociągowych w Polsce. Narobiła szumu, ale i wiele dobrego.

Pomysł aplikacji „Gdzie jest moja kupa?” narodził się w 2012 w Jaworznie. Był efektem spotkania poświęconego nowoczesnym technologiom wykorzystywanym do promocji w instytucjach samorządowych. Menadżerowie z Wodociągów Jaworzno zauważyli, że współczesny odbiorca potrzebuje czegoś więcej niż tylko tekstu i kilku zdjęć. W dobie cyfryzacji i elektroniki użytkownik poszukuje rozwiązań, jasnych i nietuzinkowych. Żąda zaangażowania poprzez interaktywny w nich udział. Tak powstała właśnie aplikacja „Gdzie jest moja kupa?”. Przyznajcie, że nazwa jest odważna, ale taki właśnie był jej cel: miał intrygować i ciekawić. Do tego stworzona aplikacja miała promować budowę i podłączanie się do kanalizacji, które to inwestycje i zadania w tym czasie jaworznicka Spółka prowadziła. Zamierzony efekt został osiągnięty. Kanalizację, ponad 100 km wybudowano, a do tego osiągnięty został efekt ekologiczny w postaci podłączeń mieszańców do sieci sanitarnej. Apka działała na smartfonach i stronie www. Składała się z części edukacyjnej pokazującej co się dzieje ze ściekami, gdy nasz dom podłączony jest do miejskiej sieci sanitarnej, a co w przypadku, gdy wyciekają z nieszczelnego szamba. Do tego można było na podstawie map Google, zrzucić „ładunek” z dowolnego miejsca w Jaworznie, uzyskać informacje czy dana posesja jest podłączona do sieci i kiedy nasz „ładunek” dotrze na oczyszczalnie w celu oczyszczenia.

Z tego projektu zachowały się i można obejrzeć oraz pobrać filmy edukacyjne, które prezentujemy poniżej

https://www.youtube.com/watch?v=RacoUdIqdYI

https://www.youtube.com/watch?v=Wx38AtR0jaQ

https://www.youtube.com/watch?v=jZ8ftmnsJRY


Edukacja o ściekach

„Zielonogórskie Wodociągi i Kanalizacja” Sp. z o.o.

Każdy użytkownik ma pozytywny wpływ na funkcjonowanie sieci kanalizacyjnej i oczyszczalni ścieków, poprzez przestrzeganie zasady, by nie wrzucać śmieci do toalety.
Przestrzegając zasad działamy dla naszego dobra, bo obniżamy koszty funkcjonowania oczyszczalni ścieków i zmniejszamy ilość awarii sieci kanalizacyjnej.

Wielu mieszkańców traktuje odpływy kanalizacyjne jak kosze na śmieci. Do kanalizacji wrzucane są najróżniejsze rzeczy, które nie tylko mogą tworzyć problemy tj. zatory w sieci kanalizacyjnej ale również stanowią zagrożenie dla pożytecznych mikroorganizmów, które oczyszczają ścieki w oczyszczalniach. Często takie „złe” praktyki wynikają po prostu z niewiedzy odbiorców.

Do kanalizacji wrzucamy setki ton odpadów rocznie. Śmieci w sieci powodują zatory i są przyczyną awarii. Utrudniają oczyszczanie ścieków.

https://www.zwik.zgora.pl/o-spolce/promocja-i-edukacja/edukacja-o-sciekach/

Pij wodę z Kranu

„Zielonogórskie Wodociągi i Kanalizacja” Sp. z o.o.

Woda z kranu jest bezpieczna i zdrowa

To woda bardzo dobrej jakości, a jej parametry są na bieżąco monitorowane.

Jest powszechnie dostępna, przyjazna dla środowiska oraz znacznie tańsza od wody butelkowanej. Dostarcza wielu niezbędnych składników mineralnych np.  magnez i wapń.

Picie wody z kranu to tanie, ekologiczne i szybkie rozwiązanie.

Woda z zielonogórskich wodociągów jest wodą czystą, zdrową i smaczną, posiada też większe walory zdrowotne od wody butelkowanej. Przewagą wody z kranu jest fakt, że jest zawsze świeża nie stagnuje w butelkach i jest na bieżąco badana.

Woda z kranu nie stoi nie wiadomo jak długo na półkach sklepowych i hurtowniach, a w konsekwencji nie jest narażona na wysokie temperatury i różne warunki przechowania. Woda wodociągowa jest badana na bieżąco i spełnia rygorystyczne normy, które Minister Zdrowia określa dla wody pitnej.

https://www.zwik.zgora.pl/o-spolce/promocja-i-edukacja/pij-wode-z-kranu/